Vi sender normalt samme dag eller dagen etter bestilling. Blant annet avhengig av når på dagen du har lagt inn bestilling. I enkelte perioder med spesielt stor pågang kan det ta noe lenger tid før vi sender din bestilling. I alle tilfeller skal vi har sendt varen fra oss innen 3 virkedager fra bestilling. Dersom det oppstå ytterlige forsinkelser utover dette vil vi ta kontakt med deg.

Alle varer som er tilgjengelig for salg i vår nettbutikk, er på lager hos oss. Det kan likevel forekomme feil i varelager status. Eller du kan bestille samtidig som en annen kunde, men den andre kunden er marginalt raskere enn deg med å fullføre sin ordre. Dersom dere begge kjøpte siste eksemplaret, vil dessverre en av dere trekke det korteste strået. I slike tilfeller gjelder «førstemann til mølla» prinsippet.

I situasjoner hvor vi av de nevnte eller andre årsaker ikke er i stand til å levere deg varen(e) du har bestilt. Vil vi ta kontakt med deg/informere deg om feilen.

Vi sender med Bring/Posten

Du kan velge mellom følgende leveringsmåter:

1. Pakke i postkassen

Pakken får et unikt sendingsnummer, og leveres rett i din postkasse, hvis det er plass til den der. Hvis pakken er for stor for postkassen, får du en hentemelding fra Posten. NB: Husk å sjekke at du oppgir riktig mobiltelefonnr og e-postadresse, slik at beskjeden kommer frem til deg. Pakken er delvis sporbar, slik at det vil være sporbart når pakken er sendt fra oss, og når den er levert i din postkasse.


Dette alternativet koster kr 59 for ordrer opp til og med kr 798, mens du får gratis frakt på bestillinger fra og med kr 799.

2. Pose på dør

Pakken leveres i postkassen, hvis den får plass. Dersom postkassen er full eller for liten for pakken, blir pakken hengt på døren din. Du vil få et varsel på mail om at pakken er levert i pose på dør. Dette alternativet koster kr 69 for ordrer opp til og med kr 798, mens du får gratis frakt på bestillinger fra og med kr 799. 

Følgende må være oppfylt for at posen skal kunne henges på døren:

  • Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 meter
  • Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
  • Døren må være tydelig merket med mottakers navn
  • Etasjeinformasjon må angis i adressen
  • Posten må ha adgang til mottakers dør, f.eks. ved låst ytterdør til felles inngang
  • I tilfeller der kriteriene over ikke er oppfylt blir pakken levert til mottakers postkontor eller Post i butikk

3. Pakke til hentested

Vi sender pakken din som klimanøytral servicepakke, og du får et sporingsnummer, slik at du kan følge pakken på veien fra oss og helt frem til deg. Du kan velge mellom ulike hentesteder.

Dette alternativet koster kr 99. Og gratis ved kjøp over 799,- denne servicen er anbefalt og velge for mellomstore/store pakker. 

4. Klikk og hent

Du får en melding når ordren din er klar, og kan hente pakken i vår butikk. Dette alternativet er selvsagt gratis.

Hvis du ikke henter pakken din/eller ved feil i adresse el.l

Hvis du ikke henter pakken din, og denne sendes tilbake til oss, eller dersom adressen du har opplyst inneholder feil, som gjør at vi får pakken i retur, belaster vi deg for våre faktiske kostnader knyttet til dette. Vi vil ta kontakt med deg og høre om du ønsker pakken tilsendt på nytt. Fraktkostnaden for annen gangs sending blir i slike tilfeller belastet deg.
Frakt Leverings tidPris
Pakke i postkassenLevering 1-5 virkedager (fri frakt over beløp 799,-) Kr. 59,-
Pakke til hentestedLevering 1-5 virkedager (fri frakt over beløp 799,-)Kr. 99,- 
Hent i butikkenVi gir deg beskjed så snart pakken er klar for henting.  Gratis 
   

Bytte og retur

Viktig info:

Varene du returnerer må selvsagt være ubrukt. Merkelapper må henge på, og varen må fremstå som ny, slik at den er salgbar for oss. Dette innebærer også at varen ikke kan ha flekker/merker etter å være prøvd på barnet, det må ikke være sjenerende lukt av varen, skosåler må ikke være møkkete under osv. Du vil få beskjed fra oss når returen din er ferdigbehandlet. Hvis returen ikke godkjennes fordi varen er brukt, har lukt eller flekk eller av andre grunner ikke kan selges videre av oss, vil vi ta kontakt med deg.

Hvis du ønsker å returnerer varen fordi vi har sendt feil vare, eller fordi varen har en mangel, må du alltid ta kontakt med oss på forhånd. Send i såfall en mail til kundeservice@minime.no, eller ring oss. I slike tilfeller gjør vi en konkret avtale med deg angående sending av nye varer/refusjon osv. Dersom vi ber om varen i retur, dekkes returfrakten av oss
Slik gjør du det

1. Opprett fraktlapp

  • Gå inn på retur.bring.no for å opprette fraktlapp.
  • Skriv ut fraktlappen
  • Returfrakt er gratis ved bytte av størrelse (NB: KUN VED BRUK AV DENNE FRAKTLAPPEN)
  • Vi trekker 69,- for returfrakt ved retur/angre kjøp (om du oppretter fraktlapp via oss)
  • Du kan bestille opphenting fra din egen postkasse om du ønsker. Dette koster 15,- og du bestiller dette selv etter at du har opprettet fraktlappen.

2. Fyll ut angreskjema

  • Dette ble tilsendt pr e-post på bestillingstidspunktet
  • OBS: Skriv her om du ønsker å bytte eller returnere

3. Pakk og send varene

  • Pakk varene forsvarlig inn i egnet emballasje.
  • Sørg for at alle merkelapper/tags er på produktet.
  • HUSK Å LEGGE MED ANGRESKJEMAET!
  • Lever inn på nærmeste Postkontor / Post i butikk.

Viktig info:

14 dagers angrerett

Dersom du har kjøpt noe som du ønsker å bytte eller returnere må du melde ifra til oss om dette innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Send da en e-post til kundeservice@minime.no

Angreskjema

Etter at du la inn bestillingen hos oss fikk du tilsendt angrerettskjema på e-post. Fyll ut dette og send det sammen med pakken tilbake til oss. Spesifiser her dersom du angrer kjøpet eller ønsker å bytte varen(e).

Hvis du ikke finner skjemaet holder det å legge med et ark hvor du fyller ut ordrenummer og om du ønsker å bytte eller returnere varen(e).

Dersom du ønsker å bytte vare sender vi den nye varen kostnadsfritt til deg.

SENDE SELV?

Du kan selvsagt sende varene direkte til oss.

Vår adresse er:
Fashion House AS
Tøyengata 2
0190 Oslo

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV!

Du vil få

- 10%

på din neste bestilling i nettbutikken vår, og du blir den første til å motta nyheter om våre produkter, kampanjer og salg!